Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích – ukázka prémiové verze
SPISOVÁ ROZLUKA strana 4 G.1 z nich řadu skutečností, o které může být požádán. Pří- kladem může být doklad o zaměstnání nebo absolvování školy. 9. Zřizovatel, na kterého přešly dokumenty zaniklého původ- ce, je postupně vyřazuje nebo předává ve skartačním říze- ní s místně příslušným archivem. Příklad č. 2: Zánik veřejnoprávního původce s právním nástupcem 1. Zřizovatelem veřejnoprávního původce je rovněž původce veřejnoprávní. Právní nástupce je stanoven, čímž jsou zá- roveň převzaty veškeré závazky zanikajícího původce včet- ně dokumentů (viz zejména § 68a odst. 1 a 2 AZ). 2. Uvedený zánik je znám, a hlavně plánován s dostatečným předstihem. Pro tento účel může zřizovatel (společně se zanikajícím subjektem a s právním nástupcem) ustavit ko- misi, která vypracuje plán zániku určeného původce. Ten- to plán pak zašle místně příslušnému archivu. Zde bude uveden též právní nástupce zanikajícího původce (viz § 68a odst. 2 AZ). 3. U zanikajícího původce dojde ke skartačnímu řízení, jež je prováděno stejným způsobem jako předchozí skartační řízení (viz také kapitolu F) . Skartační řízení provede míst- ně příslušný archiv. Pouze ty dokumenty, které ještě není možné vyřadit (bez ohledu na skartační znak), jsou proto- kolárně předány právnímu nástupci zanikajícího původce. Spisovou rozluku připravuje a provádí rušený původce a dokončuje ji právní nástupce (viz § 68a odst. 2 AZ). Plán zániku určeného původce Spisová rozluka
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3