Kontrolní složka ředitele školy – ukázka prémiové verze

KONTROLNÍ SLOŽKA ŘEDITELE ŠKOLY Obsah I. Požadavky České školní inspekce Bc. Lenka Polášková 1. Česká školní inspekce v obecném pojetí . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.1 Základní vymezení činnosti České školní inspekce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.2 Schéma organizační struktury a základní informace . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 1.3 Specifikace tematického šetření, hodnoticí a kontrolní činnost . . . . . . . . . . . . . . 19 2. Česká školní inspekce v praxi škol a školských zařízení . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 2.1 Výstupy inspekční činnosti a jejich specifika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 2.2 Inspekční tým, práva a povinnosti. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 2.3 Kritéria hodnocení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 2.3.1 Konkretizace rámce kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 2.3.2 Oblast speciálních vzdělávacích potřeb dětí a žáků . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 2.3.3 Vedení povinné dokumentace škol a školských zařízení . . . . . . . . . . . . . . . 39 2.3.4 Nejčastější nedostatky vycházející z inspekční činnosti . . . . . . . . . . . . . . . . 42 2.4 Podněty, stížnosti, oznámení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 2.4.1 Institucionální zajištění podnětů, stížností . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 3. Legislativní zakotvení České školní inspekce – rychlá navigace . . . . . . . . . . . . 50 II. Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných JUDr. Hana Poláková 1. Podpůrná opatření a individualizované vzdělávání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.1 Podpůrná opatření . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.2 Pravidla pro uplatnění PO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 1.3 Postup školy při poskytování PO prvního stupně . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 1.3.1 Postup před přiznáním PO druhého až pátého stupně . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy