Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Sluchové vnímání u předškolních dětí CVIČENÍ NA PODPORU ZRAKOVÉHO A SLUCHOVÉHO VNÍMÁNÍ 4.  Na vzdálenost 1 metru (popř. 6 metrů) říkejte – nekřičte – známé výrazy (dítě by je mělo zopakovat); udělejte zkoušku z levé a z pravé strany.  Rýmujte s dítětem (dítě má těžkosti nalézt rým na jednoduché slovo).  Zeptejte se, jakou hláskou začíná křestní jméno, známé slovo apod. (dítě ví/neví). Na koho se obrátit V případě, že máte podezření, že některé z dětí ve vaší mateřské školce špatně slyší a nereaguje na sluchové podněty, nerozvíjí se přiměřeně k věku v mluvené řeči, anebo reaguje neadekvátně na vámi zadané pokyny, můžete kontaktovat buď vy, anebo rodiče Centrum komplexní odborné péče Duháček v Hradci Králové. Je samozřejmé, že přesná diagnostika v oblasti sluchového a i řečového vývoje probíhá v součinnosti s příslušným lékařem (pediatrem, foniatrem) a pracovištěm ORL. Autorka textu: Mgr. Martina Šmídová

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3