Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Kolektivní cvičení pro hlásku L VŠESTRANNÁ PÉČE O ROZVOJ JAZYKA A ŘEČI 7.  Začínáme s podporou obrázků zvířat volně rozložených (6–8 obrázků), názvy zvířat se nesmějí opakovat.  Po zvládnutí pravidel hry hrajeme bez obrazové podpory. Obrázky k tomuto cvičení naleznete v příloze č. 4 za textem. Veselé rýmování s vláčkem dráčkem A l enka i L áďa rádi l uští různé hádanky, tajenky a záhadnosti…  procvičení výslovnosti hlásky L, rozvoj fonematického sluchu  nejdříve děti pojmenují všechny obrázky na kartičkách (viz příloha č. 5)  poté se snaží vyhledat dvojici kartiček s rýmy (např. koleno x poleno, hůl x stůl…)  rýmující se dvojici položí děti na dvojici vagonů za lokomotivou (viz příloha č. 6) Obrázky k tomuto cvičení naleznete v příloze č. 5–7 za textem. Hra „na bublinu“ A l enka ráda zpíva l a a tancova l a nebo hrá l a hry…  Chůze v rytmu říkanky, pohotová reakce na slovní podnět, taneční chůze ve vázaném tvaru, dbát na správnou výslovnost hlásky L.  S dětmi si nejdříve zopakujeme slova říkadla bez pohybu.  Foukáním do dětského bublifuku si ukážeme let mýdlových bublin (i děti si samy mohou vyzkoušet foukat mýdlové bublinky) pro představu, jak se bubliny nafukuji, letí a prasknou.  Na závěr spojíme říkadlo s pohybem.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3