Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze
Kolektivní cvičení pro hlásku L VŠESTRANNÁ PÉČE O ROZVOJ JAZYKA A ŘEČI 7. Začínáme s podporou obrázků zvířat volně rozložených (6–8 obrázků), názvy zvířat se nesmějí opakovat. Po zvládnutí pravidel hry hrajeme bez obrazové podpory. Obrázky k tomuto cvičení naleznete v příloze č. 4 za textem. Veselé rýmování s vláčkem dráčkem A l enka i L áďa rádi l uští různé hádanky, tajenky a záhadnosti… procvičení výslovnosti hlásky L, rozvoj fonematického sluchu nejdříve děti pojmenují všechny obrázky na kartičkách (viz příloha č. 5) poté se snaží vyhledat dvojici kartiček s rýmy (např. koleno x poleno, hůl x stůl…) rýmující se dvojici položí děti na dvojici vagonů za lokomotivou (viz příloha č. 6) Obrázky k tomuto cvičení naleznete v příloze č. 5–7 za textem. Hra „na bublinu“ A l enka ráda zpíva l a a tancova l a nebo hrá l a hry… Chůze v rytmu říkanky, pohotová reakce na slovní podnět, taneční chůze ve vázaném tvaru, dbát na správnou výslovnost hlásky L. S dětmi si nejdříve zopakujeme slova říkadla bez pohybu. Foukáním do dětského bublifuku si ukážeme let mýdlových bublin (i děti si samy mohou vyzkoušet foukat mýdlové bublinky) pro představu, jak se bubliny nafukuji, letí a prasknou. Na závěr spojíme říkadlo s pohybem.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3