Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Logopedická zahrada PROGRAMY A PROJEKTY 10. P rojekt zahrady pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami splňuje nejen požadavky originality, dotvoření prostředí, hravosti a rozvoje motorických dovedností dětí, ale přináší i další zvláštní prvky. V případě jedinců s poruchami řeči je žádoucím efektem, aby herní prvky a vybavení zahrady motivovaly děti ke zdokonalování komunikačních dovedností a aby měly specifický terapeutický efekt. Cíle projektu:  Zpříjemnit dětem pobyt ve škole a v internátu, kde některé z nich tráví celý týden, a tudíž podstatnou část svého dětství.  Svou výraznou vizuálností upozornit okolí na zvláštnost školy a přitáhnout tak pozornost širší veřejnosti k problematice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.  Napomáhat pedagogům v odborné výuce a přispět k rozvoji nových hravých metod logopedické výuky. Herní prvky jsou extenzí didaktických a logopedických pomůcek. Podporují vlastní kreativitu dítěte v oblasti spojení hláska – písmeno – slabika – slovo, rozvíjejí jeho řečové dovednosti i logické myšlení.  Podporovat tvořivost i v oblasti výtvarné, pracovní či hudební výchovy.  Přispět k pohybovým aktivitám dětí, rozvoji jejich hrubé i jemné motoriky.  Podněcovat k hrám i pohybovým aktivitám dětí ve volném čase.  Pomoci vytvářet pozitivní vztah dětí k přírodě, přírodním materiálům a ekologii vůbec (vzhledem k využití přírodních materiálů při výstavbě hřiště). 10.2 LOGOPEDICKÁ ZAHRADA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3