Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze
Logopedická zahrada PROGRAMY A PROJEKTY 10. P rojekt zahrady pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami splňuje nejen požadavky originality, dotvoření prostředí, hravosti a rozvoje motorických dovedností dětí, ale přináší i další zvláštní prvky. V případě jedinců s poruchami řeči je žádoucím efektem, aby herní prvky a vybavení zahrady motivovaly děti ke zdokonalování komunikačních dovedností a aby měly specifický terapeutický efekt. Cíle projektu: Zpříjemnit dětem pobyt ve škole a v internátu, kde některé z nich tráví celý týden, a tudíž podstatnou část svého dětství. Svou výraznou vizuálností upozornit okolí na zvláštnost školy a přitáhnout tak pozornost širší veřejnosti k problematice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Napomáhat pedagogům v odborné výuce a přispět k rozvoji nových hravých metod logopedické výuky. Herní prvky jsou extenzí didaktických a logopedických pomůcek. Podporují vlastní kreativitu dítěte v oblasti spojení hláska – písmeno – slabika – slovo, rozvíjejí jeho řečové dovednosti i logické myšlení. Podporovat tvořivost i v oblasti výtvarné, pracovní či hudební výchovy. Přispět k pohybovým aktivitám dětí, rozvoji jejich hrubé i jemné motoriky. Podněcovat k hrám i pohybovým aktivitám dětí ve volném čase. Pomoci vytvářet pozitivní vztah dětí k přírodě, přírodním materiálům a ekologii vůbec (vzhledem k využití přírodních materiálů při výstavbě hřiště). 10.2 LOGOPEDICKÁ ZAHRADA
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3