Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole – ukázka

strana 10 | Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole I. SYSTÉMOVÁ PODPORA V PRAXI MATEŘSKÉ ŠKOLY A ZMĚNY V KONCEPCI SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ KAPITOLA | Zásady a postupy společného vzdělávání v MŠ Hlavní myšlenkou tzv. společného vzdělávání je, že každé dítě (žák) by mělo mít nárok navštěvovat školu nedaleko svého bydliště bez ohledu na různé vzdělávací potřeby (zdravotní postižení, znevýhodněné sociokulturní prostředí apod.). Děti se speciálními vzdělávacími potřebami chodí do třídy s dětmi podobného věku a měly by být podporovány jejich přirozené vrstevnické vztahy a jejich vzdělávání s přihlédnutím k individuálním potřebám . Inkluzivní vzdělávání má své principy a liší se od „klasické“ integrace. Primárním předmětem a snahou není umístění znevýhodněného dítěte do běžné školy, ale spíše přizpůsobení školy potřebám dítěte . Tabulka 2: Jednotlivé kroky MŠ při realizaci podpůrných opatření (systém je realizován u dítěte, které v době nastavení prvního stupně podpůrných opatření nebylo diagnostikováno ŠPZ) Vyhodnocení systému pedagogické diagnostiky učitelkou MŠ Nastavení 1. stupně podpůrných opatření (PLPP) Seznámení zákonného zástupce s obsahem PLPP Vyhodnocení PLPP po 3 měsících (lhůta 3 měsíců je hraniční) Konzultace vyhodnocení PLPP se zákonným zástupcem dítěte Seznámení zákonného zástupce s postupem školy ve snaze přiznání dalšího stupně podpůrných opatření Ředitel určí ve škole pedagogického pracovníka, který bude odpovídat za spolupráci s ŠPZ (§ 11, odst. 1 vyhlášky 27/2016) Komunikace s ŠPZ Zaslání žádosti o poskytnutí poradenské pomoci do ŠPZ Škola zasílá žádost o poskytnutí poradenské pomoci s dalšími dokumenty

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy