Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole – ukázka
Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole | strana 21 II. | KAPITOLA ČESKÁ ŠKOLNÍ INSPEKCE A PROBLEMATIKA DÍTĚTE S SVP Česká školní inspekce a oblast speciálních vzdělávacích potřeb Odhalte případné rezervy pomocí následujících checklistů. V obecném měřítku ČŠI sleduje a hodnotí v problematice společného vzdělávání následující: Identifikuje škola děti s SVP? Má vaše škola efektivně nastavený systém diagnostiky od nástupu dítěte do MŠ po ukončení jeho docházky? Jsou se systémem pedagogické diagnostiky dostatečně seznámeni a ztotožněni všichni pedagogové, včetně asistentů pedagoga? Dokáže váš systém diagnostiky odhalit speciální vzdělávací potřeby? Jsou se systémem diagnostiky seznámeni zákonní zástupci? Probíhá ve vaší škole nějaká forma spolupráce se školským poradenským zařízením (např. depistáže)? Spolupracuje vaše škola s jiným zařízením (raná péče) apod.? Vytváří škola podmínky pro úspěšný rozvoj dětí s SVP? Daří se vám uplatňovat individuální přístup a reagovat na specifické potřeby dítěte? Spolupracuje vaše škola – pedagogové – se zákonnými zástupci dětí? Má vaše škola nastaveny mechanismy pro úspěšné začlenění dítěte s SVP? Jaké? Je v systému, plánu DVPP (dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků) zohledněna nutnost rozvoje kompetencí pedagogických pracovníků v rovině speciálněpedagogických disciplín? Je vaše škola při vytváření podmínek v součinnosti se školským poradenským zařízením?
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy