Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole – ukázka
strana 30 | Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole III. METODICKÁ PODPORA UČITELE A ŘEDITELE MATEŘSKÉ ŠKOLY KAPITOLA | Organizace vzdělávání dětí, žáků a studentů s SVP Inkluzivní vyhláška nastavuje parametry organizace vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a konkretizuje počty ve třídách, odděleních nebo studijních skupinách. Ve třídě, oddělení či studijní skupině se může vzdělávat zpravidla nejvýše pět žáků s SVP s přiznanými podpůrnými opatřeními 2.–5. stupně, a to s přihlédnutím ke skladbě těchto podpůrných opatření a povaze speciálních vzdělávacích potřeb žáků. Pamatujte, že počet žáků s SVP s přiznanými podpůrnými opatřeními 2.–5. stupně nesmí přesáhnout jednu třetinu žáků ve třídě , oddělení či studijní skupině. Rovina počtu pedagogických pracovníků ve třídách je od 1. 1. 2020 ovlivněna změnami vyplývajícími z novely! Novela klade větší důraz na sdílení asistentů pedagoga mezi více žáků. Aktuálně vyhláška stanoví limit čtyř pedagogických pracovníků, podle novely budou moci být v běžné třídě tři, z toho jeden asistent pedagoga. Výjimka bude platit pro mateřské školy, kde je povinnost předškolního vzdělávání. Také pro školy a třídy podle § 16 odst. 9 školského zákona zůstane v platnosti pravidlo čtyř pedagogických pracovníků ve třídě . Omezení počtu žáků s SVP se neuplatní u školy , jíž v jeho plnění brání povinnost přednostního přijetí žáka podle § 34 odst. 3 nebo § 36 odst. 7 zákona. Ve třídách, odděleních a studijních skupinách, které nejsou zřízeny podle § 16 odst. 9 zákona, a ve třídách, odděleních a studijních skupinách škol, jež nejsou zřízeny podle § 16 odst. 9 zákona, mohou přímou pedagogickou činnost vykonávat souběžně nejvýše tři pedagogičtí pracovníci . ZDROJ: § 17 odst. 1–5 vyhlášky č. 27/2016 Sb. , o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy