Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání na základní škole – ukázka
strana 4 | Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání na základní škole I. KAPITOLA | SYSTÉMOVÁ PODPORA V PRAXI ZÁKLADNÍ ŠKOLY Kvalifikace na pozici asistenta pedagoga – podíl asistentů pedagoga (v %) Dosažené vzdělání MŠ ZŠ SŠ Kurz Studium asistenta pedagoga 40,8 43,3 43,8 Kurz Studium pedagogiky 2,1 3,1 0,0 Pedagogický obor na střední škole 15,7 12,9 9,4 Pedagogický obor na vyšší odborné škole 4,7 3,5 0,0 Pedagogický obor na vysoké škole 13,6 19,4 21,9 Pedagogický kurz CŽV na VŠ 3,1 6,2 6,3 Bez kvalifikace 19,9 11,6 18,8 ZDROJ: Česká školní inspekce: Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání v období 1. pololetí školního roku 2017/2018 (Čj.: ČŠIG-448/18-G24) Nedostatky v doporučení ŠPZ Česká školní inspekce také upozornila, že v nezanedbatelném podílu případů byla doporučení vydávaná ŠPZ pro vzdělávání žáka ve škole hodnocena jak Českou školní inspekcí, tak samotnými školami jako nedostatečně podrobná, nedostatečně konkrétní či nedostatečně srozumitelná na to, aby školy na základě těchto doporučení byly schopny žáka s SVP efektivně vzdělávat.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTE5NTAy