Žádost o zaměstnaneckou kartu se podává na zastupitelském úřadu České republiky v zahraničí. Při první žádosti nelze podat jinde než v rodné zemi na zastupitelském úřadu ČR.
Níže uvedenou žádost můžete vytisknout prázdnou a ručně vyplnit nebo vyplnit přímo na internetu, vytisknout a přinést ji na zastupitelský úřad ČR v zahraničí nebo na pracoviště Ministerstva vnitra, pokud je cizinec již držitelem platné zaměstnanecké karty.
Přílohy žádosti:
Cizinec může být také požádán o lékařskou zprávu, že netrpí závažnou nemocí či o doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů; pokud o tento doklad nebude požádáni zastupitelským úřadem, je oprávněno o tento doklad požádat Ministerstvo vnitra po vstupu na území České republiky.
Za přijetí žádosti zaplatí cizinec na zastupitelském úřadu poplatek ve výši 1 000 Kč v příslušném ekvivalentu v cizí měně. Žádost pak bude postoupena odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra, který ji posoudí a rozhodne, zda jí vyhoví.
Zastupitelský úřad zpravidla do 2 měsíců od podání žádosti vyrozumí cizince o tom, zda bylo žádosti o zaměstnaneckou kartu vyhověno. Pokud ano, cizinec obdrží od zastupitelského úřadu vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem převzetí karty a může přijet do České republiky.
Před vyznačením víza budete požádáni o předložení dokladu o uzavření cestovního zdravotního pojištění.
V České republice potom do 3 pracovních dnů ode dne vstupu na území je třeba:
Po převzetí zaměstnanecké karty se cizinec bez prodlení dostaví ke svému zaměstnavateli.