Žádost o zaměstnaneckou kartu

Vzory

Komentáře

Žádost o zaměstnaneckou kartu se podává na zastupitelském úřadu České republiky v zahraničí. Při první žádosti nelze podat jinde než v rodné zemi na zastupitelském úřadu ČR.

Níže uvedenou žádost můžete vytisknout prázdnou a ručně vyplnit nebo vyplnit přímo na internetu, vytisknout a přinést ji na zastupitelský úřad ČR v zahraničí nebo na pracoviště Ministerstva vnitra, pokud je cizinec již držitelem platné zaměstnanecké karty.

Přílohy žádosti:

  1. platný cestovní doklad (platnost cestovního dokladu musí nejméně o 90 dnů přesahovat předpokládanou dobu platnosti zaměstnanecké karty);
  2. 2 fotografie, které odpovídají aktuální podobě;
  3. doklady k prokázání kvalifikace požadované na zvolené pracovní místo (doklad o dosaženém vzdělání). U regulovaných povolání je vyžadována nostrifikace tohoto dokladu. V odůvodněných případech se nostrifikace dokladu vyžaduje i u neregulovaných povolání. Předložte originály nebo úředně ověřené kopie a dále úředně ověřený překlad těchto dokumentů do českého jazyka. Cizozemské veřejné listiny musí být navíc opatřeny vyšším ověřením (apostila, superlegalizace), nestanoví-li mezinárodní smlouva jinak;
  4. doklad o zajištění ubytování po dobu pobytu na území ČR;
  5. pracovní smlouvu pro výkon zaměstnání nebo dohodu o pracovní činnosti (případně smlouvu o smlouvě budoucí, v níž se strany zavazují v ujednané lhůtě uzavřít pracovní smlouvu nebo dohodu o pracovní činnosti obsahující ustanovení, ze kterého vyplývá, že bez ohledu na rozsah práce měsíční mzda, plat nebo odměna cizince nebude nižší než základní sazba měsíční minimální mzdy; týdenní pracovní doba v každém základním pracovněprávním vztahu musí činit nejméně 15 hodin);
  6. jde-li o výkon regulovaného povolání, doklad o splnění podmínek pro výkon takového povolání.

Cizinec může být také požádán o lékařskou zprávu, že netrpí závažnou nemocí či o doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů; pokud o tento doklad nebude požádáni zastupitelským úřadem, je oprávněno o tento doklad požádat Ministerstvo vnitra po vstupu na území České republiky.

Za přijetí žádosti zaplatí cizinec na zastupitelském úřadu poplatek ve výši 1 000 Kč v příslušném ekvivalentu v cizí měně. Žádost pak bude postoupena odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra, který ji posoudí a rozhodne, zda jí vyhoví.

Zastupitelský úřad zpravidla do 2 měsíců od podání žádosti vyrozumí cizince o tom, zda bylo žádosti o zaměstnaneckou kartu vyhověno. Pokud ano, cizinec obdrží od zastupitelského úřadu vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem převzetí karty a může přijet do České republiky.

Před vyznačením víza budete požádáni o předložení dokladu o uzavření cestovního zdravotního pojištění.

V České republice potom do 3 pracovních dnů ode dne vstupu na území je třeba:

Po převzetí zaměstnanecké karty se cizinec bez prodlení dostaví ke svému zaměstnavateli.