Sdělení doručovací adresy zaměstnancem

Vzory

Odkazy

Komentáře

Od 30. 7. 2020 je zaměstnavatel povinen zasílat písemnosti prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na poslední adresu zaměstnance, kterou mu zaměstnanec písemně sdělil. Odpovědnost za volbu správné doručovací adresy (na níž se zaměstnanec reálně dočasně či trvale zdržuje) je tak aktuálně částečně přenesena na samotného adresáta, jehož písemné sdělení zavazuje zaměstnavatele k odeslání zásilky s písemností právě a jenom na sdělenou adresu.

Doručování písemnosti na jinou adresu je porušením zákona a nemůže být účinné, ledaže by si zaměstnanec písemnost od doručovatele na této adrese skutečně převzal.

Sdělení o doručovací adrese musí být učiněno písemně, přičemž mimo uvedení adresy bydliště v podepsané pracovní smlouvě (případně DPP/DPČ) či v písemné dohodě uzavřené za trvání pracovněprávního vztahu může mít také formu separátního dokumentu – písemného oznámení o doručovací adrese či její změně, vyhotoveného zaměstnancem a doručeného zaměstnavateli v souladu s § 337 zákoníku práce. Přípustné je také sdělení adresy jako dočasné (po dobu dovolené, neplaceného volna atd.), kdy se po uplynutí uvedené doby znovu „aktivuje“ adresa předchozí.