Jak zvýšit pravděpodobnost technicky bezproblémového příjmu webináře a jak si počínat v případě problémů?
Základní předpoklady:
1. Najděte si ke sledování webináře klidné tiché místo.
2.a) Pokud se chcete připojit k webináři, budete potřebovat funkční počítač, monitor, sluchátka nebo reproduktory, internetové připojení alespoň 256kbps (512kbps doporučeno).
Dále doporučujeme nainstalovat aplikaci Adobe Connect:
Pro Windows: http://www.adobe.com/go/Connectsetup
Pro Mac (Apple): http://www.adobe.com/go/ConnectSetupMac
Po instalaci se po rozkliknutí odkazu s webinární místností otevře webinář přímo v této aplikaci.
Pokud by se webinář neotevřel sám, tak pak je potřeba aplikaci spustit a překopírovat odkaz na webinární místnost:
b) Alternativně můžete použít prohlížeč (z technických důvodů nedoporučujeme Google Chrome) s Adobe Flash Player ve verzi 11.9 nebo vyšší, který s velkou pravděpodobností máte na svém PC nainstalovaný. Pokud si nejste jisti nebo Adobe Flash Player nemáte, stáhněte si ho zdarma zde.
http://www.adobe.com/go/getflashplayer
Po přihlášení do webinární aplikace Adobe Connect budete pravděpodobně upozorněni na instalaci nové verze pluginu Adobe Connect 9.4, prosíme o potvrzení instalace tohoto doplňku.
Ověření obrazové a zvukové kvality příjmu:
Obrazový a zvukový příjem si můžete ještě před zahájením webináře ověřit například tak, že si pustíte video na http://www.youtube.com/.
Zvuk je možné nastavit (ztišit či zesílit) přímo v okně videa nebo na dolní liště vašeho počítače či na sluchátkách.
Nejčastější technické problémy po zahájení webináře:
Problém: Ve virtuální místnosti mi nejde zvuk. Vidím, že lektor již mluví.
Řešení: Nastavte si v menu Meeting – Audio setup wizard zvukovou kartu. Je možné, že máte v počítači více zvukových karet, a je třeba si nastavit tu správnou.
Problém: Zvuk náhle vypadl. Obraz se rozostřil.
Řešení: Zavřete a znovu otevřete okno s prezentací. Přihlášeni budete automaticky.
Problém: Zvuk se trhá a přeskakuje. Slyším ozvěnu.
Řešení: Na vině bude zřejmě slabé internetové připojení k serveru. Zkuste vypnout všechny ostatní aplikace využívající internet, například skype, internetová rádia, aplikace pro stahování dat. Pokud máte sdílené internetové připojení s jinými uživateli, což je ve firmách běžné, požádejte své kolegy o totéž.
Problém: Zkusil jsem všechna doporučení a problémy stále přetrvávají.
Řešení: Pusťte si webinář na jiném počítači.
Problém: Technická kvalita webináře se nezlepšila ani na jiném počítači.
Řešení: Obraťte se pomocí chatu na technického poradce webináře nebo kontaktujte náš zákaznický servis. Pomůžeme Vám problém vyřešit.