Logo AIVD
E-Learning

e-Seminář: Inventarizace majetku

Komplexní praktický průvodce inventarizačním procesem s důrazem na inventarizační rozdíly a tvorbu opravných položek

Termín: 4. 9. 2015

e-Seminář: Inventarizace majetku

Využíváte-li zákonné možnosti provést inventarizaci čtyři měsíce před rozvahovým dnem, je právě nyní nejvyšší čas seznámit se s aktuálními pravidly a dát vše do pořádku za odborného přispění našeho e-Semináře. Věnujete-li se této činnosti vždy v prosinci, získejte důležité informace s předstihem a osvojte si včas celý proces, vycházející ze zákona o účetnictví, zákona o daních z příjmů a řady dalších předpisů, aby vám následně šlo vše hladce a měli jste jistotu, že postupujete zcela správně.

2 490 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl e-Semináře

Mezi pravidelné činnosti účetních jednotek i poplatníků daně z příjmů fyzických osob vedoucích daňovou evidenci pro účely daně z příjmů patří zjišťování skutečného stavu majetku a závazků a jeho ověřování v účetnictví. Absolvováním e-Semináře získáte důležité know-how, jak správně postupovat při inventarizaci v souladu s platnou legislativou.

Cílem e-Semináře Inventarizace majetku je představit vám povinnosti vztahující se k inventarizaci majetku a závazků podle platných právních předpisů a doporučit vám vhodné postupy pro její efektivní organizaci. Seznámíme vás s tím, jak často, jakým způsobem a kdy se inventarizace provádějí. Poznáte, jaká zjištění mohou z provedení inventarizace vyplynout a jaké mají dopady na účetnictví a pro daně z příjmů.

Podrobně se budeme zabývat průběhem inventarizace od pořízení inventurních soupisů přes fyzickou a dokladovou inventuru. Představíme si správné postupy při oceňování majetku a závazků. Zaměříme se zejména na jednotlivé případy zjištění inventarizačních rozdílů a poradíme vám, jak se s nimi v praxi vypořádat a jak je zaúčtovat. Velkou pozornost budeme věnovat opravným položkám účetním a opravným položkám podle zákona o rezervách.

Klikněte zde pro detailní Program e-Semináře

Komu je e-Seminář určen

e-Seminář Inventarizace majetku je určen účetním v soukromých firmách i organizacích veřejného sektoru a fyzickým osobám vedoucím daňovou evidenci pro účely daně z příjmu.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Semináře se můžete seznámit zde

Nejpozději do 14 dnů od zaslání poslední lekce máte možnost prostřednictvím emailu položit doplňující dotaz vztahující se k obsahu lekce či tématu e-Semináře. Zprostředkujeme vám odpověď.

Program

Každý týden od nás obdržíte jednu výukovou lekci ve formátu .pdf dokumentu a oblíbené aplikace Flipping Book, která umožňuje aktivní listování dokumentem. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete a které formě dáte přednost. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Test bude přístupný po dobu 3 měsíců.

1. LEKCE (4. 9. 2015)

Povinnost inventarizace, přehled právních předpisů a základních pojmů

  • Povinnost inventarizace u účetních jednotek a u fyzických osob vedoucích daňovou evidenci pro účely daně z příjmů fyzických osob a u neziskových subjektů
  • Přehled právních předpisů a základních pojmů
  • Termín provedení inventarizace
  • Příprava na inventarizaci
  • Povinnost uchovávat doklady o inventarizaci
2. LEKCE (11. 9. 2015)

Průběh inventarizace

  • Inventurní soupisy, zjištění skutečného stavu jednotlivých druhů majetku a závazků
  • Fyzická inventura
  • Dokladová inventura
  • Ocenění majetku a závazků
  • Zjištění inventarizačních rozdílů
3. LEKCE (18. 9. 2015)

Průběh inventury u majetku a závazků účtovaných v účtových třídách 0 – 4 a 7, inventarizační rozdíly

  • Manka, normy přirozených úbytků a jejich stanovení
  • Škody
  • Přebytky
  • Vypořádání a zaúčtování inventarizačních rozdílů
4. LEKCE (25. 9. 2015)

Vypořádání inventarizačních rozdílů a dopady inventarizačních zjištění na základ daně z příjmů

  • Vypořádání inventarizačních rozdílů
  • Opravné položky účetní, 
  • Opravné položky podle zákona o rezervách
  • Dopady inventarizačních zjištění na základ daní z příjmů a na případný odvod DPH

 

Ing. Olga Hochmannová

Olga Hochmannová je daňovým poradcem. Problematikou DPH se zabývá od r. 1993, kdy byla DPH v ČR zavedena. Působila na finančním úřadě, na Ministerstvu financí ČR jako ředitelka odboru DPH, od r. 1996 působí v soukromé sféře. Olga Hochmannová k tématu DPH pravidelně přednáší, publikuje v odborných časopisech a podílela se jako spoluautorka na několika publikacích k DPH.

Také doporučujeme