Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích

Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích

Praktický průvodce legislativními změnami a řešení nejčastějších chyb

Dynamický vývoj archivní legislativy za posledních deset let dokládá, že zorientovat se v oblasti archivnictví a spisové služby činí veřejnoprávním původcům značné problémy. Naše publikace přináší aktuální a komentovaný přehled legislativních změn včetně přehledu povinností původců, editovatelných vzorů nebo také otázek a odpovědí na nejzávažnější problémy, s nimiž se původci setkávají v praxi nejčastěji.

Dynamický vývoj archivní legislativy za posledních deset let dokládá, že zorientovat se v oblasti archivnictví a spisové služby činí veřejnoprávním původcům značné problémy. Přinášíme aktuální a komentovaný přehled legislativních změn včetně přehledu povinností původců, editovatelných vzorů nebo také otázek a odpovědí na nejzávažnější problémy z praxe.

V rámci prémiové verze budete mít navíc k dispozici online verzi publikace, kterou můžete prolistovat odkudkoliv i s možností full-textového vyhledávání.

Autor:

Výhody prémiové verze

`

2 990 Kč
bez DPH a expedičních nákladů

4 480 Kč
bez DPH a expedičních nákladů

Popis publikace

Oblast archivnictví a spisové služby prošla řadou změn. Ty se týkají nejen podrobností o výkonu spisové služby, ale také příjmu, označení a evidence dokumentů. Četnost změn je velmi obtížné sledovat, přitom při nedodržení zákonných povinností hrozí nemalé sankce.

Abyste si byli jisti, že se vyznáte ve spleti platné legislativy, vyhlášek, předpisů a nařízení, že dostojíte všem předepsaným povinnostem, využijte naši praktickou publikaci se vzory, díky níž snadno splníte své úkoly a vyhnete se případným problémům.

Rámcový obsah publikace Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích naleznete v záložce s označením obsah. Aktuálnost a návaznost na platnou legislativu je zajišťována pravidelným aktualizačním servisem.

Získáváte také výhody aktualizačního servisu.

AKTUÁLNÍ TÉMATA: bezpečnost dat - školy a spisová služba - národní standard  pro elektronické systémy spisových služeb - nařízení GDPR ve spisové službě 

Výhody

  • Získáte užitečné rady, jak dodržovat zákonné povinnosti, ať jde o příjem, označování, evidenci dokumentů, spisový řád, skartační řád nebo spisovou rozluku 
  • Dokážete vyhotovovat a ukládat dokumenty, budete vědět, jak nakládat s neúplnými, poškozenými a nečitelnými dokumenty
  • Poznáte nejčastější chyby týkající se spisové služby, kterých se každá organizace musí vyvarovat
  • Díky užitečným a editovatelným vzorům a dokumentům na privátní webové stránce získáte potřebné podklady rychle, přehledně a na jednom místě
  • Ušetříte peníze, které byste jinak museli investovat do externích konzultací či sankcí plynoucích z pochybení

Komu je publikace určena

Publikace Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích  je určena veřejnoprávním původcům (organizacím veřejného sektoru, školám a soukromým školám) a v rámci nich osobám zodpovědným za vedení spisové a archivní agendy. Příručku využijí především:

    • představitelé měst, obcí, příspěvkových organizací a dalších organizací veřejného sektoru,
    • ředitelé škol, pedagogové,
    • pracovníci pověření vedením archivu a správou spisové služby.

Specifikace

Multimediální příručka Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích zahrnuje tištěnou publikaci (cca 430 stran formátu A5) a privátní webovou stránku s aktuální legislativou, vzory, šablonami a dalšími užitečnými materiály, které využijete ve své praxi.

Popis publikace

Oblast archivnictví a spisové služby prošla řadou změn. Ty se týkají nejen podrobností o výkonu spisové služby, ale také příjmu, označení a evidence dokumentů. Četnost změn je velmi obtížné sledovat, přitom při nedodržení zákonných povinností hrozí nemalé sankce.

Abyste si byli jisti, že se vyznáte ve spleti platné legislativy, vyhlášek, předpisů a nařízení, že dostojíte všem předepsaným povinnostem, využijte naši praktickou publikaci se vzory, díky níž snadno splníte své úkoly a vyhnete se případným problémům.

Rámcový obsah publikace Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích naleznete v záložce s označením obsah. Aktuálnost a návaznost na platnou legislativu je zajišťována pravidelným aktualizačním servisem.

Získáváte také výhody aktualizačního servisu.

AKTUÁLNÍ TÉMATA: GDPR ve světle archivní legislativy, pozice pověřence ve veřejném sektoru, GDPR a IT systémy veřejnoprávních původců 

Výhody

  • Získáte užitečné rady, jak dodržovat zákonné povinnosti, ať jde o příjem, označování, evidenci dokumentů, spisový řád, skartační řád nebo spisovou rozluku 
  • Dokážete vyhotovovat a ukládat dokumenty, budete vědět, jak nakládat s neúplnými, poškozenými a nečitelnými dokumenty
  • Poznáte nejčastější chyby týkající se spisové služby, kterých se každá organizace musí vyvarovat
  • Díky užitečným a editovatelným vzorům a dokumentům na privátní webové stránce získáte potřebné podklady rychle, přehledně a na jednom místě
  • Ušetříte peníze, které byste jinak museli investovat do externích konzultací či sankcí plynoucích z pochyben

Komu je publikace určena

Publikace Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích  je určena veřejnoprávním původcům (organizacím veřejného sektoru, školám a soukromým školám) a v rámci nich osobám zodpovědným za vedení spisové a archivní agendy. Příručku využijí především:

    • představitelé měst, obcí, příspěvkových organizací a dalších organizací veřejného sektoru,
    • ředitelé škol, pedagogové,
    • pracovníci pověření vedením archivu a správou spisové služby.

Specifikace

Multimediální příručka Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích zahrnuje tištěnou publikaci (cca 430 stran formátu A5) a privátní webovou stránku s aktuální legislativou, vzory, šablonami a dalšími užitečnými materiály, které využijete ve své praxi.

Archivnictví a spisová služba ve veřejném sektoru v příkladech, otázkách a odpovědích

  • 430 tiskových stran formátu A5
  • privátní webová stránka se vzorovými formuláři, dokumenty, legislativou a užitečnými nástroji
  • rejstřík pro snadnou orientaci
  • slovníček pojmů z oblasti spisové služby
  • systém grafických značek a marginálií pro větší přehlednost

 

Přehled kapitol

A. Vedení spisové služby v souladu s aktuální legislativou

  • A.1 Vedení spisové služby v souladu s aktuální legislativou
  • A.2 Zákon o registru smluv a jeho dopad na spisovou službu
  • A.3 Informační systém datových schránek

B. Základní povinnosti veřejnoprávních původců

  • B.1 Základní povinnosti veřejnoprávních původců
  • B.2 Rizika výkonu spisové služby
  • B.3 Bezpečnost dat

C. Příjem, označování, evidence dokumentů

  • C.1 Příjem, označování, evidence dokumentů v analogové podobě
  • C.2 Příjem, označování, evidence dokumentů v digitální podobě
  • C.3 Národní standard pro elektronické systémy spisových služeb (NSESSS)
  • C.4 Elektronický podpis a identifikace
  • C.5 Praktický průvodce zabezpečením důvěryhodnosti dokumentů v digitální podobě v průběhu celého jejich životního cyklu
  • C.6 Autorizovaná konverze
  • C.7 Datové schránky

D. Vyhotovování a ukládání dokumentů

  • D.1 Vyhotovování dokumentů
  • D.2 Ukládání dokumentů
  • D.3 Dlouhodobá digitální archivace
  • D.4 Správa finančních dokumentů

E. Spisový řád

  • E.1 Spisový řád

F. Skartační řád

  • F.1 Skartační řád
  • F.2 Skartační řízení v digitální podobě

G. Spisová rozluka

  • G.1 Spisová rozluka

H. Kontrola a správní delikty

  • H.1 Kontrola
  • H.2 Správní delikty
  • H.3 Správní řízení

Ing. Martina Macek

Ing. Martina Macek je absolventkou Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze.

Ing. Stanislav Fiala

Ing. Stanislav Fiala působí jako metodik spisové služby s mnohaletou praxí v oboru správy dokumentů a dlouhodobého ukládání dokumentů v digitální podobě. Je členem odborných sdružení IRMS-CRG, akreditovaným lektorem a auditorem ISO 15489.

Luděk Mandok

Luděk Mandok působí od roku 2001 jako senior security konzultant ve společnosti AutoCont CZ, a.s. Od začátku své profesní kariéry se profiloval v oblasti bezpečnosti IT. V posledních dvou letech se také účastnil výzkumných projektů zaměřených na vývoj nových autentizačních metod. Je členem ISACA a držitelem titulu CISA.

Mgr. Jan Schwaller

Jan Schwaller vystudoval Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy obor historie – archivnictví a pomocné vědy historické.

Mgr. Karel Matuška

Karel Matuška absolvoval studium oboru archivnictví na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích.

PhDr. Irena Hajzlerová

Irena Hajzlerová působí jako ředitelka a archivní inspektorka Státního okresního archivu Karviná.

PhDr. Jana Schwallerová

Jana Schwallerová vystudovala historii, archivnictví a pomocné vědy historické na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.

PhDr. Radomír Ševčík

Radomír Ševčík po absolvování oboru archivnictví na Filosofické fakultě Masarykovy univerzity působil v oblasti archivnictví a spisové služby.

Získejte z publikace maximum užitku

Prémiová varianta kombinuje výhody elektronické a papírové formy tak, aby Vám přinesla maximum možného užitku z dané publikace. S prémiovým předplatným získáte mimo jiné tyto výhody:

 PrémiovéStandardní
Tištěná publikace R R
CD se vzory, legislativou a judikáty R R
On-line verze přístupná z jakéhokoli zařízení R S
Fulltextové vyhledávání R S
Lupa a interaktivní odkazy R S
Cena 4 480 Kč 2 990 Kč
 
Okamžitý přístup z jakéhokoli počítače nebo mobilního zařízení se systémem iOS či Android přináší:
  • Stále zcela aktuální produkt bez nutnosti čekat na fyzické dodání
  • Rychlé fulltextové vyhledávání napříč celou publikací
  • Interaktivní odkazy na jiná místa v publikaci či na webu
  • Snadnou orientaci a možnosti lupy v prostředí optimalizovaném pro danou platformu

 

 

2 990 Kč
bez DPH a expedičních nákladů

4 480 Kč
bez DPH a expedičních nákladů