Logo AIVD
E-Learning

e-Learning: Jak splnit povinnosti při zaměstnávání řidičů

Povinnosti dopravce – Pracovní režimy – Digitální tachografy – Kontroly

Termín: 6. 5. 2019 - 27. 5. 2019

e-Learning: Jak splnit povinnosti při zaměstnávání řidičů

Znáte aktuální pravidla při zaměstnávání řidičů? Plníte povinnosti ohledně odpočinku či sledování a vyhodnocování dat z digitálních tachografů? Víte, zda můžete nahradit evidenci pracovní doby záznamem o době řízení vozidla, případně výpisem z karty řidiče? A jaké hrozí sankce za překročení povolené délky směny řidičů?

V rámci e-Learningu také prozradíme, na co se aktuálně zaměřují kontrolní orgány a jak se na ně připravit!

2 490 

bez DPH a expedičních nákladů.


Cíl e-Learningu

Cílem e-Learningu Jak splnit povinnosti při zaměstnávání řidičů je přiblížit vám přehlednou a srozumitelnou formou, jaká pravidla musí dopravce řešit a jak se s nimi v praxi úspěšně vypořádat.

V rámci e-Learningu se budeme věnovat pravidlům pracovních režimů řidiče: jak vhodně rozvrhnout pracovní dobu a určit délku směny, co je nutné dodržet při práci přesčas i přestávkách, a jak si poradit s evidencí pracovní doby. Dále se dozvíte, jak pracovat s daty z digitálních tachografů a karet řidičů, a jaké jsou nejčastější chyby v evidenci vozidel a řidičů. Prozradíme také, na co se aktuálně zaměřují kontroly ze strany státního odborného dozoru a inspekce práce, a jak je s přehledem zvládnout.

Navíc upozorníme na nejčastější chyby z praxe: víte například, jaký je rozdíl mezi zaměstnancem pracujícím v noční době a zaměstnancem pracujícím v noci?

Klikněte zde pro detailní program e-Learningu

Komu je e-Learning určen

e-Learning Jak splnit povinnosti při zaměstnávání řidičů je určen všem osobám odpovědným za zaměstnávání řidičů v autodopravě: majitelům a vedoucím v dopravní firmě, zaměstnancům na ekonomických pozicích či zodpovědným za vyhodnocování pracovní doby řidičů.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. S obchodními podmínkami pro e-Learning se můžete seznámit zde

Nejpozději do 14 dnů od zaslání poslední lekce máte možnost prostřednictvím emailu položit doplňující dotaz vztahující se k obsahu lekce či tématu e-Learningu. Zprostředkujeme vám odpověď.

Program

Každý týden Vám zpřístupníme jednu výukovou lekci na speciální webové stránce – nemusíte nic stahovat ani instalovat. Záleží pouze na vás, kdy si danou lekci prostudujete. Na závěr každé lekce jsme pro vás připravili test s nabídkou odpovědí, v němž si ověříte, zda jste dané problematice porozuměli. Webová stránka bude přístupný po dobu 2 měsíců.

1. LEKCE (6. 5. 2019)

Povinnosti dopravce při zaměstnávání řidičů vozidel nad 3,5 tuny

  • Povinnosti dopravce před vznikem pracovního poměru
  • Vznik pracovního poměru: pracovní smlouva vs. dohoda o provedení práce
  • Bezpečnost práce: zdravotní způsobilost, poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, školení zaměstnanců,
  • Odměňování zaměstnanců a náhrad v souvislosti s výkonem práce (diety)
2. LEKCE (13. 5. 2019)

Pracovní doba a doba odpočinku: Povinnosti a častá rizika

  • Jak vhodně rozvrhnout pracovní dobu a určit délku směny
  • Pracovní pohotovost
  • Přestávky v práci a doba odpočinku
  • Dovolená
  • Jak na výkaznictví evidence pracovní doby v praxi: povinný obsah, možné formy
3. LEKCE (20. 5. 2019)

Sociální předpisy a práce s daty z digitálních tachografů

  • Administrace správného vedení evidence vozidel a řidičů
  • Jak interpretovat data z evidence vozidel a řidičů
  • Výkaznictví a jejich příprava pro kontrolní orgány
  • Nejčastější chyby v evidenci vozidel a řidičů
4. LEKCE (27. 5. 2019)

Kontrolní činnost dle zákona o silniční dopravě

  • Kontrolní orgány v oblasti dopravy
  • Na co se kontrolní orgány zaměřují
  • Pravomoci kontrolních orgánů
  • Výsledky kontrolní činnosti
  • Možné sankce
  • Nejčastější pochybení v praxi

 

Ing. Jiří Novotný

Pracuje v oboru silniční dopravy nepřetržitě od roku 1973 na různých funkcích. Od roku 1997 je pracovníkem Centra dopravního výzkumu, což je veřejná výzkumná organizace. Zde se podílel například na zpracování metodik pro Ministerstvo dopravy. Jednalo se zejména o metodiku kontroly dodržování doby řízení, bezpečnostních přestávek a doby odpočinku nebo o odhalování manipulace se záznamovým zařízením. Podílel se také na přípravě kontrolních pracovníků v souvislosti s nasazení digitálních tachografů.