Logo AIVD
Konference

Online konference: Legislativní povinnosti pro zřizovatele škol

1. konference výhradně pro zřizovatele škol

Termín: 27. 5. 2020
Místo konání: Online – živý přenos

Online konference: Legislativní povinnosti pro zřizovatele škol

MŠMT každoročně generuje celou řadu legislativních změn, podle kterých se musí řídit nejen školy ale také zřizovatelé škol. Právě zřizovatelé jsou prostředníkem a zástupcem státu, který má povinnost školy kontrolovat a případně zprostředkovat vysvětlující informace o zavedených novinkách. Proto přicházíme s první konferencí výhradně pro zřizovatele, na které se dozví, jak čelit problémům ze strany škol a zároveň plnit své povinnosti.

3 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Výhody online konference:

  • Provedeme vás záplavou novel. V prvním bloku přiblížíme plány ministerstva. Informace tak budete mít z první ruky.
  • Již nebudete hrát druhé housle. Konference je určena výhradně zřizovatelům škol, kteří získají informace na míru. Zaměříte se na nejproblematičtější body zaměstnávání, definici platových tříd a získáte tipy a rady, jak předejít nejčastějším sporům.
  • Poradíme, na co si dát největší pozor u veřejných zakázek.
  • Personální krize se dotýká také ředitelů škol. Jak vybrat vhodného kandidáta a co musí splňovat konkurzní řízení podle aktuální legislativy?

Podívejte se na připravovaný program konference.

Komu je online konference určena:

Všem zástupcům zřizovatelů škol. Od vedoucích odboru školství, přes starosty po radní a referenty. Konference se mohou zúčastnit také zřizovatelé soukromých a církevních škol.

Další informace:

Online konference je plnou náhradou za prezenční konferenci s tou výjimkou, že ji můžete sledovat jak v kanceláři, tak doma. Jako účastník obdržíte CERTIFIKÁT o jejím absolvování, který můžete využít ve svém CV. V ceně jsou podkladové materiály v elektronické podobě a záznamy jednotlivých vystoupení..

Z připravovaného programu online konference 27. 5. 2020 (9:00 až 14:00)

 

1) Aktuální přehled plánovaných změn z pera MŠMT

Aktuální legislativa je pro zřizovatele klíčová. Proto na úvod konference zazní souhrnný přehled zástupce MŠMT o uplynulých i chystaných změnách.

2) Kontroly škol: Jaké má zřizovatel povinnosti a kompetence a co by mělo být předmětem kontroly

Vyhněte se věčným dohadům, co zřizovatel může a nesmí. V rámci přednášky projdeme veškeré vaše kompetence. Od nového roku navíc zřizovatelé kontrolují i to, zda školy správně vykazují tzv. PHmax, podle kterého se počítá jejich rozpočet. 

3) Veřejné zakázky: Zákonné povinnosti, kdy rozhoduje ředitel a kdy zřizovatel

Posledním, avšak neméně důležitým tématem jsou veřejné zakázky pro školy. Na co si dát pozor, kdy nese odpovědnost zřizovatel a na co se soustředí kontroly shrneme v dalším příspěvku.

4) Vztah zřizovatele a ředitele

Jako velký problém se v průběhu léta ukázalo zařazení ředitelů MŠ do platové třídy. V průběhu léta 2019 ve velké vlně celorepublikově žádali o přeřazení a zvýšení mzdy – co musí zřizovatel jako zaměstnavatel splňovat a podle čeho rozhoduje o tabulkovém zařazení vysvětlíme v rámci další přednášky.

5) Konkurzní řízení na ředitele: Jak postupovat, co nezanedbat

V květnu 2019 se razantně změnila pravidla konkurzního řízení – odborník proto poradí, jak skloubit nové požadavky s drastickým nedostatkem zájemců o pozici ředitele.

 

Změna programu vyhrazena.

Mgr. Bc. Alice Kubů Frýbová

Alice Frýbová je advokátka v advokátní kanceláři Holubová advokáti s. r. o. Ve své praxi se zaměřuje na problematiku školství a územní samosprávy, a to především v souvislosti s ochranou osobních údajů, svobodným přístupem k informacím či pořádáním školních zájezdů. Je hlavní autorkou publikace První zkušenosti s GDPR ve školství (2019) vydané nakladatelstvím Wolters Kluwer. Pravidelně přispívá do časopisu Řízení školy a všech jeho speciálů. Podílela se na přípravě interaktivních vzorů k problematice GDPR v právním systému aspi.

Ing. Hana Juráňová

Hana Juráňová je daňovou poradkyní a auditorkou. Dlouhodobě se zabývá problematikou veřejné správy v oblasti organizace řízení, kontrol a přezkumů, poskytování a přijímaní dotací, účetnictví, daňových povinností, systémů inventarizace majetku a závazků atd. Jako akreditovaná lektorka působí 10 let.

JUDr. Hana Poláková

Absolventka PF Masarykovy Univerzity v Brně již po studiích začala působit na odboru školství, posléze se stala vedoucí Odboru školství Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Zaměřuje se zejména na problematiku školské legislativy. Působí jako lektorka školského zákona, zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce. Díky této činnosti je více vnímavá k problémům pedagogických pracovníků v Brně. Je také autorkou řady publikací určených pro ředitele škol a školských zařízení. Pro školská zařízení lektoruje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků témata funkčního vzdělávání.

Mgr. Markéta Adámková

Je vedoucí legislativního oddělení odboru práva veřejných zakázek a koncesí MMR. Ve své pozici se zabývá jak přípravou legislativních textů, tak administrací veřejných zakázek a přípravou metodických a výkladových stanovisek MMR jakožto gestora zákona o veřejných zakázkách. Je spoluautorkou novel zákona o veřejných zakázkách a také nového zákona o zadávání veřejných zakázek.

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.


Také doporučujeme