Seminář: Oceňování podniku v praxi – metody, návody a doporučení

Seminář: Oceňování podniku v praxi – metody, návody a doporučení

Jak správně stanovit a zvýšit tržní hodnotu vaší firmy

Termín: 10. 9. 2020
Přednáší:
Místo konání: Název místa konání

Chcete mít konečně jasnou představu, kolik je za vaši firmu trh ochoten (nejen) v případě prodeje nabídnout? Lámete si hlavu s tím, jak efektivně zvýšit tržní hodnotu podniku? Nebo máte v hledáčku podnik, který chcete koupit, ale rádi byste si vyjednali lepší podmínky? Díky semináři si osvojíte hlavní nástroje a metody stanovení hodnoty společnosti a zjistíte, jak z nich vycházet při svých obchodních aktivitách!

I za tento seminář získáte body, které se vám automaticky započítávají do naší letní akce! Více informací zde.

5 490 Kč
bez DPH

Cíl semináře

Oceňování podniku je velmi složitá disciplína, přesto by ji měl rozumět každý vlastník firmy nebo vedoucí manažer. Potřebujete si vytvořit reálnou představu o firmě? Řešíte, jak zvýšit její hodnotu? Nebo se chystáte firmu prodat či kupovat a chcete zvládnout základní odhad oceňování podniku bez znalců a odhadců?

Cílem semináře je účastníkům představit různé přístupy k oceňování podniku a poradit jim, jak zvolit správné metody vzhledem k aktuálnímu stavu společnosti. V rámci semináře projdeme celý proces krok za krokem od analýzy stávající situace po vyhodnocení výsledků a zaměříme se také na možnosti zvýšení hodnoty podniku.

Chybět samozřejmě nebudou ani konkrétní praktické příklady ocenění. Získané informace účastníkům umožní kriticky zhodnotit oceňovací posudek třetí osoby a vyjednat lepší podmínky, jste-li na straně kupujícího.

Prohlédněte si detailní program.

Komu je seminář určen

Seminář Oceňování podniku v praxi – metody, návody a doporučení je určen pro majitele firem, pracovníky finančního oddělení a osoby zajímající se o fúze a akvizice.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou elektronické podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd.

Program celodenního semináře (9,00–15,00 hod.)

1. Vymezení subjektu a cílů ocenění

  • Subjekt ocenění – podnik nebo závod
  • Motivy ocenění – při fúzi společnosti, při převodu obchodního podílu, pro vznik zástavního práva k podniku, pro bankovní účely
  • Cena versus hodnota, druhy hodnot
  • Způsoby ocenění podniku – podnik jako součet majetků, jako funkční celek, jako investice

2. Metody stanovení hodnoty firmy

  • Majetkové principy
  • Výnosové principy
  • Tržní principy
  • Metody tržních analogií

3. Rámcový princip oceňování

  • Vymezení zadání
  • Vytvoření týmu
  • Plán práce
  • Sběr informací
  • Analýza dat
  • Výběr metod
  • Analýza ocenění
  • Syntéza výsledků

4. Výnosové metody

  • Analýza situace společnosti – makro i mikrookolí
  • Analýza stavu společnosti
  • Going concern princip a podnikový plán
  • Jednotlivé metody, stanovení parametrů ocenění

5. Tržní metody

  • Vymezení multiplikátoru
  • Druhy multiplikátorů a jejich zdroje

6. Diskontní míra a růst jako důležité parametry ocenění  

doc. RNDr. Ing. Hana Scholleová, Ph.D.

Hana Scholleová po absolvování Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy vystudovala na Fakultě podnikohospodářské, Vysoké škole ekonomické v Praze obor Podniková ekonomika a management bakalářské, magisterské i doktorské studium.

Praha

Praha

Seminář se koná v konferenčních prostorách v Praze, místo upřesníme 5 dní před konáním.

Informace k místu konání vám včas zašleme e-mailem.

5 490 Kč
bez DPH