Logo AIVD
Seminář

Seminář: Společné vzdělávání v MŠ: Teorie a praxe v předškolním prostředí

Metodická podpora učitelů a ředitelů mateřských škol při realizaci inkluzivního vzdělávání

Termín: 21. 9. 2017
Místo konání: Villa Voyta, Praha 4

Seminář: Společné vzdělávání v MŠ: Teorie a praxe v předškolním prostředí

Je společné vzdělávání utopie? Naděje? Alternativa? A může se v podmínkách českého školství skutečně realizovat, fungovat? Za jakých podmínek? Proč je společné vzdělávání stále kontroverzním tématem? Přijďte diskutovat a hledat řešení problémů, se kterými se právě vy v souvislosti se společným vzděláváním v mateřské škole potýkáte, s kolegyní, lektorkou, metodičkou a autorkou úspěšného titulu Manuál k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole, jež se nebojí pojmenovat problémy pravými jmény!

3 190 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl semináře

Seminář Společné vzdělávání v MŠ – teorie a praxe v předškolním prostředí rozvíjí téma inkluzivní výchovy a vzdělávání v prostředí mateřské školy. Právě inkluze v mateřských školách je ve srovnání se základními a středními školami z legislativního hlediska dost opomíjena. Pedagogům také chybí metodické materiály, z nichž by vycházeli ve své praxi. Tomu je již konec! Praktický seminář s autorkou Manuálu k zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole rozšíří kompetence účastníků v oblasti začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy v rámci aktuální legislativy a doplní a rozšíří informace obsažené v oblíbené publikaci. Lektorka z přímé pedagogické praxe účastníky seznámí nejen s pozitivy a možnými riziky inkluzivního procesu v mateřské škole, ale také např. s praktickými radami, jak ustát kontrolu naplňování práv dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ze strany ČŠI. Díky semináři navíc poznáte konkrétní kompetence mateřské školy, ovládnete audit dovedností dítěte nebo sestavení plánu pedagogické podpory

Hlavním cílem praktického semináře je předat jasné a přehledné informace, které lze okamžitě použít v pedagogické praxi. Kurz také přinese předškolním pedagogům odpověď na otázku, zda může být mateřská škola dobrým partnerem dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami. 

Prohlédněte si detailní program semináře Společné vzdělávání v MŠ – teorie a praxe v předškolním prostředí.

Komu je seminář určen

Půldenní seminář Společné vzdělávání v MŠ – teorie a praxe v předškolním prostředí  je určen vedoucím pracovníkům v oblasti předškolní výchovy a vzdělávání, učitelům, asistentům pedagoga a zástupcům zřizovatelů.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály v tištěné i elektronické podobě a občerstvení v průběhu semináře.

PROGRAM PŮLDENNÍHO SEMINÁŘE (13.00–16.30)

  1. Společné vzdělávání obecně

    1. Dítě se SVP v ČR: historie a současnost této problematiky

    2. Aktuální změny od 1. 9. 2017

    3. Příklady dobré praxe ze zahraničí

    4. Možnosti a limity učitelky mateřské školy v současné praxi

  2. Problematické aspekty současné praxe

    1. Podmínky výchovy a vzdělávání v mateřské škole

    2. Problematika medikace – medikace v MŠ ano, či ne?

  3. Dítě se SVP pohledem aktuální legislativy

    1. Definice dítěte se SVP

    2. Kompetence mateřské školy

    3. Povinné předškolní vzdělávání v souvislosti s problematikou dítěte se SVP

    4. Audit dovedností dítěte

  4. Změny v oblasti terminologie dětí, žáků a studentů se SVP z pohledu novely školského zákona

  5. Metodická podpora

    1. Plán pedagogické podpory a jeho úskalí

    2. Realizace I. stupně podpůrných opatření

    3. Souvislost plánu pedagogické podpory s oblastí odkladu školní docházky

  6. Diskuse s účastníky, dotazy, konzultace

Mgr. Lenka Polášková

Lenka Polášková je specialistkou na problematiku předškolní výchovy a vzdělávání s mnohaletou pedagogickou a lektorskou praxí. V minulosti spolupracovala například s Českou školní inspekcí jako expertní posuzovatelka, přizvaná osoba pro inspekční činnost ve školách nebo s Výzkumným ústavem pedagogickým. Působila jako metodička asistentů pedagoga a školních asistentů. Dlouhodobě se specializuje na oblast výkladu školského zákona a souvisejících právních předpisů, oblast managementu škol a školní dokumentace, projektů v MŠ, aplikace inkluzivního vzdělávání v prostředí MŠ a na problematiku osobnostního rozvoje učitelů MŠ. Je držitelkou mezinárodního ocenění eTwinning label za projekt "Moje město, moje škola". V rámci magisterského studia se specializovala na oblast propagace a využití nástrojů marketingové komunikace v praxi škol. Je autorkou řady odborných publikací pro pedagogické pracovníky, například publikace Manuál pro zajištění inkluzivního vzdělávání v mateřské škole a článků v časopisech Poradce ředitelky mateřské školy a Průvodce společným vzděláváním.

Villa Voyta, Praha 4

Školení se koná v elegantním prostředí secesního Hotelu Villa Voyta****. Semináře jsou pořádány v budově označené Voyta Garni (hned naproti hotelu Villa Voyta).

 

Kudy?

Doprava autem: z Jižní spojky kilometr 7,5 - exit Pankrác, Libuš, Krč

Nebo: z Jižní spojky kilometr 6,0 - exit Jesenice, Centrum, Michle

Doprava MHD - metro C, stanice Kačerov, následně autobusem 196, 139, 106, 510 cca 4 minuty jízdy. Vystupte na zastávce Sulická, ze které se chůzí dostanete do Hotelu Villa Voyta za 3 minuty, velká směrovka je umístěna přímo u zastávky.

 

Parkování

Pokud pojede automobilem, parkovat lze pohodlně v přilehlých ulicích - nejsou zde modré zóny.


Také doporučujeme