Seminář: Vedení spisové služby v roce 2017

Seminář: Vedení spisové služby v roce 2017

Nejčastější problémy při vedení spisové služby

Termín: 24. 1. 2017
Přednáší:
Místo konání: Název místa konání

Spisová služba a postupy s ní spojené činí veřejnoprávním i soukromoprávním původcům neustále problémy, a to nejen kvůli nesrozumitelné legislativě, ale také kvůli podceňování této oblasti. Jedna z neoficiálních definic spisové služby dokonce říká, že správa dokumentů se začíná v organizaci řešit až v okamžiku prvního problému. Je třeba upozornit na to, že na spisovou službu lze napříč jednotlivými organizacemi uplatnit některé obecné postupy pro práci s dokumenty. Legislativa, která se novelizuje s periodou 1-2 let, a nastupující elektronické dokumenty jsou prostorem, ve kterém se musí naučit pohybovat řada organizací. Navštivte náš praktický seminář pod vedením odborníka-praktika s 15letou praxí a předejděte zbytečným pochybením a sankcím.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.

Cíl semináře

Spisová služba je páteřním systémem každé organizace. Dokumenty, které jím obíhají, mají právní, ekonomickou a často historickou hodnotu. Skutečnost je v praxi většinou taková, že je tento systém podceňován. Vzniká tak paradox, který se většinou projeví až v krizových situacích, jako je kontrola ze strany nadřízeného orgánu, nutnost vyhledat dokument, který má potvrdit nějaké právo atd.

Je vůbec možné skloubit řadu právních předpisů - zejména zákon č. 499/2004 Sb. (archivní zákon) a prováděcí vyhlášky (zejména 259/2012, o podrobnostech výkonu spisové služby), s množstvím dokumentů, kterými jsou organizace zahlcovány? Kde mají původci hledat informace? Poznejte aktuální legislativu, zaručené postupy, rady a tipy od odborníka-archiváře

 

Klikněte zde pro detailní Program semináře.

Komu je seminář určen

Praktický seminář Vedení spisové služby v roce 2017 je určen všem typům původců - především zástupcům veřejné správy (zejména těm, kteří zodpovídají za výkon spisové služby – metodikům spisových služeb). Poslouží také soukromoprávním původcům.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení v průběhu kurzu a teplý oběd. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde. 

PROGRAM CELODENNÍHO SEMINÁŘE (9:00-15:30)

  • novinky nejen v archivní legislativě a souvisejících předpisech - novela zákona č. 300/2008 Sb. (datové schránky), zákona č. 297/2016 Sb. (zákon o službách vytvářejících důvěru), zákona č. 298/2016 Sb. (tzv. „tlusťoch") a zákon č. 340/2015 Sb. (o registru smluv)
  • síť veřejných archivů v ČR jako metodický a informační zdroj pro řádné vedení spisové služby
  • postupy při správné implementaci archivní legislativy
  • životní cyklus dokumentů - od podatelny po spisovnu
  • e-Government a ekonomické dokumenty
  • řádné (správné) vyřazování dokumentů

 

+ prostor pro závěrečnou diskusi s panem lektorem

Mgr. Jan Schwaller

Jan Schwaller vystudoval Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy obor historie – archivnictví a pomocné vědy historické.

Hotel Tristar

Hotel Tristar

U Sluncové 14, Praha 8 180 00

Akce se koná v salonku Tribun v hotelu Tristar, U Sluncové 14, Praha 8, který je součástí hotelového komplexu (společně s hotely Olympik a Artemis). Místo konání je bezbariérově přístupné.

 

Doprava:

Metrem do stanice Invalidovna (linka B), poté asi 5 minut pěšky.

Tramvají č. 3 nebo 8 do zastávky Invalidovna, poté asi 4 minuty pěšky.

Autem – parkovat lze na parkovišti přímo před hotelem.

 

Přečtěte si více informací o hotelu.