Logo AIVD
Vzdělávací kurz

Vzdělávací kurz: Jak nastavit pravidla IT ochrany v organizaci

Pravidla pro zaměstnance – zabezpečovací opatření podle zákona – řízení rizik

Termín: 10. 4. 2018 - 11. 5. 2018
Místo konání: Nakladatelství FORUM (6. patro), Praha 8

Vzdělávací kurz: Jak nastavit pravidla IT ochrany v organizaci

Počet útoků na informační systémy organizací roste a s nimi se zvyšuje i riziko, že organizace přijdou o cenné informace a know-how. V současné době je více než kdy jindy nutné zajistit odpovídající úroveň zabezpečení informací, neboť se často jedná o nezbytnou podmínku pro samotné přežití organizace. Jsou vaše cenné informace dostatečně zabezpečené? Víte, jaké jsou vaše nejzranitelnější oblasti při ochraně dat?

17 990 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl kurzu

Ucelený vzdělávací kurz Jak nastavit IT pravidla v organizaci vám pomůže předcházet únikům a napadením citlivých dat a zároveň poradí s tím, jak správně zajistit informovanost zaměstnanců a dodržování pravidel z jejich strany. Cílem kurzu je seznámit vás velmi praktickou formou s veškerými předpisy týkajícími se ochrany osobních údajů a pomoci nastavit vhodná ochranná opatření s ohledem na vaše potřeby. 

Výhody kurzu pro účastníky:

  • Budete znát současná bezpečnostní rizika, dokážete je efektivně analyzovat a hlavně se jim vyhnout.
  • Budete si jisti, že zabezpečujete své informace v souladu s požadavky právních předpisů o ochraně osobních údajů.
  • Budete vědět, jak přijmout vhodná vnitřní pravidla pro zaměstnance týkající se ochrany informací a dokážete správně reagovat na případy narušení, nezákonného přístupu, používání, zveřejňování, úpravy, distribuce nebo zničení klíčových dat a informací.
  • Jako zpětná vazba účastníkům poslouží závěrečný test, na kterém si budou moci vyzkoušet pochopení všech zásadních témat.
  • Intenzivní kurz je sestaven tak, aby vám pomohl se co nejrychleji a co nejúčinněji vyrovnat s nejčastějšími problémy z vaší praxe.

Více informací naleznete v obsahu kurzu.

Komu je kurz určen

Kurz je určen manažerům, zástupcům veřejných organizací a všem pracovníkům, kteří jsou odpovědní za zřízení a provozování informačních systémů a zajištění jejich bezpečnosti.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi všech webinářů) a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je třeba zodpovědět správně alespoň 70 % otázek.

Obsahová struktura kurzu

 

1. MODUL: Seminář 10. 4. 2018 (9:00–15:30)
Bezpečnost informačních systémů v praxi

  • zabezpečení informačních systémů, jejich výhody a nevýhody
  • napadení informačních systémů, opatření v případě ztráty informací
  • hrozby (viry, spamy, veřejně přístupné adresy a odběry, phishing, on-line podvody…) a jak se jim vyhnout
  • antivirová ochrana, vzdálený přístup, zálohování, vzdělávání zaměstnanců
  • důležitá opatření k zajištění vnitřní bezpečnosti a informovanosti zaměstnanců

 

2. MODUL: Workshop 18. 4. 2018 (9:00–15:30)

Vhodná ochranná opatření

  • osobní informace na www, bezpečné používání internetu
  • místní bezdrátová síť
  • smartphony a tablety – víme, kdo nás následuje?
  • zabezpečení cloudu
  • jak se vypořádat se zneužíváním, vniknutím, útoky na informační systém společnosti
  • jak postupovat v případě útoku: první opatření pro naléhavé situace, koho je potřeba informovat, čeho se vyvarovat

 

3. MODUL: Seminář 25. 4. 2018 (9:00–15:30)
Specifika osobních údajů

  • české právní předpisy upravující osobní údaje pracovníků a pravomoci zaměstnavatelů
  • dopad GDPR na informační bezpečnost
  • přípustný rozsah zaměstnaneckého dohledu zaměstnavatelů
  • zvláštnosti ve veřejném sektoru
  • soukromí a zpracování osobních údajů z pohledu informačních technologií
  • zabezpečení citlivých osobních informací
  • ochrana osobních údajů při přijímání externích služeb (smluvní zpracování)

 

4. MODUL: Závěrečný online test s výběrem odpovědí

Ing. Mgr. Luděk Nezmar, MBA

Luděk Nezmar se specializuje na ochranu osobních údajů a zároveň publikuje odborné články a publikace na téma GDPR. V minulosti řídil několik společností z různých odvětví. Ve všech byl konfrontován se zpracováním velkého množství dat a jejich následným využitím v managementu firem. Problematiku zpracování dat pak poznal jak ze strany uživatele – manažera, tak z pohledu architekta a programátora. V posledních letech se aktivně zabývá zpracováním a ochranou dat, modelací firemních procesů, efektivním využíváním moderních technologií v oblasti ICT a kybernetickou bezpečností.

Nakladatelství FORUM (6. patro), Praha 8

Zasedací místnost v 6. patře Nakladatelství FORUM. Nakladatelství FORUM sídlí v budově SBD Praha. Místo konání je bezbariérově přístupné.

Kudy?

a) autem - z centra Prahy směr Teplice, Troja, Kobylisy

b) metrem

    • trasa C Kobylisy - lze dojít pěšky nebo 1 zastávka tram č. 10 - zastávka Střelničná

c) tramvají č. 3, 1, 17 či 24- zastávka Kobylisy

d) autobusem č. 177, 152 - zastávka Kobylisy

Parkování

Doporučujeme k cestě do Nakladatelství využít MHD!

Zaparkovat zde lze v přilehlých ulicích, kde jsou parkovací automaty.

Mapa