Logo AIVD
Vzdělávací kurz

Vzdělávací kurz: Specialista spisové služby v roce 2022

Vaše povinnosti od A do Z srozumitelně a prakticky

Termín: 28. 3. 2022 - 31. 3. 2022
Místo konání: Centrum Klimentská

Vzdělávací kurz: Specialista spisové služby v roce 2022

Máte na starosti kromě jiné pracovní náplně také výkon spisové služby? Nestíháte se zorientovat v nepřehledných povinnostech a požadavcích, a tak děláte jen to nejnutnější? Kontroly tento důvod nezajímá a rozdávají tučné pokuty, a proto musíte stejně jako ostatní původci vést spisovou službu se všemi zákonnými náležitostmi. Nezoufejte, právě pro vás jsme připravili speciální vzdělávací kurz, díky kterému si uděláte konečně jasno!

11 490 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Prezenčně, nebo online? Je to na vás!

Pokud se nechcete či nemůžete zúčastnit prezenčního kurzu z důvodu nařízení zaměstnavatele, karantény apod., o svůj seminář nepřijdete! Zprostředkujeme vám přímý přenos, který si jednoduše pustíte na svém PC, notebooku či telefonu. Nepřijdete ani o možnost pokládat dotazy lektorce. Pokud už teď víte, že využijete možnosti přímého přenosu, uveďte nám prosím do objednávky heslo „přímý přenos“.

Cíl vzdělávacího kurzu

Spisová služba je nedílnou součástí každé organizace. Dokumenty, které v ní obíhají, mají právní, ekonomickou a často historickou hodnotu. V praxi však spisová služba dost často nefunguje – ať už z důvodu podcenění, či zahlcení pracovníků „důležitějšími úkoly“, než je spisová služba. 

Na tento prohřešek proti zákonu si v poslední době posvicují kontroloři a rozdávají tučné pokuty. Proto je důležité, aby všichni původci dokázali vést bezchybnou spisovku! Je ale vůbec možné skloubit řadu právních předpisů a prováděcích vyhlášek s množstvím dokumentů, kterými jsou obce, školy a další úřady s přetíženými zaměstnanci zahlcovány? Kde mají původci hledat informace? Poznejte aktuální legislativu, zaručené postupy, rady a tipy od metodičky spisové služby!

7 důvodů, proč absolvovat vzdělávací kurz:

  • zjistíte, jak klasifikovat dokumenty dle skartačních lhůt;
  • hravě zvládnete listinné i elektronické skartační řízení;
  • budete umět provést konverzi dokumentů do výstupního formátu;
  • zefektivníte proces vedení spisové služby a ušetříte čas na jinou agendu;
  • poradíte si s vedením hybridních spisů a zacházením s datovou schránkou;
  • zvládnete podepisovat a pečetit dokumenty dle eIDAS;
  • získáte jistotu, že vám nehrozí žádná pokutav případě kontroly.

 Detailní program kurzu naleznete zde.

Komu je kurz určen

Kurz je určen všem původcům, kteří zajišťují výkon i vedení spisové služby. Jedná se zejména o spisové pracovníky, metodiky spisové služby, tajemníky, ředitele, referenty, asistentky, sekretářky, účetní, IT techniky a všechny vedoucí pracovníky. 

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování. Tento certifikát můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou také výukové materiály k jednotlivým modulům, občerstvení a teplé obědy v průběhu celodenních seminářů, nahrávky školení, realizace a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je zapotřebí zodpovědět správně 70 % otázek závěrečného testu.

Podrobný program kurzu (28. 3. – 31. 3. 2022)

1. MODUL: Seminář, 28. 3. 2022, 9:00-15:00 

Zásadní legislativní změny posledních let

Základní povinnosti původců

  • Základní pojmy spisové služby
  • Rozdělení původců dokumentů a jejich povinnosti
  • Právní předpisy, jejich novely a legislativní změny týkající se správy dokumentů v souvislosti s další elektronizací postupů OVM
  • Národní standard pro elektronické systémy spisové služby
  • Bezpečnost informací a osobních údajů (GDPR)
  • Spisový řád a jeho náležitosti, zejm. spisový a skartační řád

Příjem, doručování a evidence dokumentů

  • Příjem, doručování, označování a evidence listinných dokumentů
  • Příjem, doručování a evidence elektronických dokumentů, vč. ověřování autentizačních prvků dokumentů v digitální podobě
  • Převody dokumentů v analogové i digitální  podobě (autorizovaná konverze, převod podle § 69a, změna datového formátu)
  • Zabezpečení důvěryhodnosti dokumentů v digitální podobě v průběhu celého jejich životního cyklu
  • Vedení jmenných rejstříků

Vyřizování dokumentů a spisů

  • Oběh dokumentů v organizaci
  • Vyřizování dokumentů, tvorba a evidence spisu
  • Vyhotovování dokumentů – náležitosti, stejnopisy, prvopisy, druhopisy, kopie
  • Práce s dokumenty v digitální podobě – opatřování autentizačními prvky (elektronický podpis, elektronická pečeť, kvalifikované časové razítko), výstupní datové formáty, vyznačování nabytí právní moci atd.
  • Odesílání dokumentů v listinné i digitální podobě – datovou schránkou, elektronickou výpravnou, hybridní poštou atd.
  • Vyřízení dokumentů, vyřízení a uzavření spisu – kontrola metadat, kompletace spisu atd.

2. MODUL: Seminář, 29. 3. 2022, 9:00-13:00

Ukládání dokumentů

  • Ukládání dokumentů v analogové podobě
  • Požadavky na stavebně-technický stav spisoven
  • Ukládání dokumentů v digitální podobě
  • Spisová rozluka

Vyřazování dokumentů a výběr archiválií

  • Příprava skartačního řízení – vyřazování dokumentů v analogové i digitální podobě
  • Průběh elektronického skartačního řízení

Kontrola výkonu spisové služby

Prostor pro individuální konzultace

 

3. MODUL: Samostudium, 30. 3. 2022

  • Praktické materiály k prohloubení a upevnění znalostí

 

4. MODUL: Závěrečný online test s výběrem odpovědí do 10. 4. 2022

 

Centrum Klimentská

Akce se koná v prostorách Centra Klimentská (rohový žlutý dům, vchod je z vedlejší Helmovy ulice)


Doprava:

Metrem linky B do stanice Florenc. Od stanice metra následně 500 metrů pěšky do ulice Klimentská.

Tramvají do stanice Těšnov a následně 200 metrů pěšky do ulice Klimentská.

Parkování:

Placená parkoviště v okolí naleznete na následujících místech: Klimentská, Stárkova, Těšnov, Nábřeží Ludvíka Svobody, Florenc.

Mapa