Logo AIVD
Webinář

Webinář: Nejčastější problémy při vedení spisové služby

Jak se s nimi vypořádat v praxi

Termín: 27. 8. 2015
Místo konání: Online – živý přenos

Webinář: Nejčastější problémy při vedení spisové služby

Spisová služba se v organizaci začíná řešit často až v okamžiku prvního problému. Můžeme si jen stěžovat, nebo uplatnit osvědčené postupy pro práci s dokumenty. Téměř každoročně novelizovaná legislativa a nastupující elektronické dokumenty jsou prostorem, ve kterém se musí naučit pohybovat řada organizací. Webinář vám za odborného vedení zkušeného lektora poskytne cenné rady i návrhy řešení problematických situací.

1 290 

bez DPH a expedičních nákladů.

Na toto školení již není možné se objednat. V případě Vašeho zájmu o další konání, kontaktujte náš zákaznický servis. Děkujeme.


Cíl webináře

Spisová služba je páteřním systémem každé organizace. Dokumenty, které tímto systémem obíhají, mají právní, ekonomickou a někdy i historickou hodnotu. V praxi mívá vše na starosti velmi málo pracovníků a to ještě jako nedůležitý přívažek k řadě dalších povinností. Závažnost problémů se projeví v krizových situacích, jakými jsou kontrola ze strany nadřízeného orgánu, nutnost vyhledat dokument, který má potvrdit nějaké právo atd.

Jak správně implementovat leckdy nepřehledné právní předpisy, zejména archivní zákon a prováděcí vyhlášky, na všechny dokumenty, kterými jsou organizace zahlcovány? Kde hledat informace?

Cílem webináře Nejčastější problémy při vedení spisové služby je pomoci vám tyto a další obtíže v praxi efektivně řešit. Kromě jiného vám poradíme, jak spolupracovat s odborníky z archivů, kteří jsou metodicky připraveni vám pomoci, aby vše bylo v souladu s právními předpisy.

Klikněte zde pro detailní Program webináře. S obchodními pomínkami se můžete seznámit zde.

Komu je webinář určen

Webinář Nejčastější problémy při vedení spisové služby je určen veřejnoprávním původcům (územní samosprávné celky, jimi založené či zřízené právnické osoby či organizační složky, školy, státní příspěvkové organizace apod.). Účastníci by měli mít jisté zkušenosti s vedením spisové služby a prováděním skartačního řízení. Předpokládá se základní orientace v problematice i terminologii. Webinář je vhodný pro pracovníky podatelen a spisoven nebo administrativní pracovníky menších původců, kteří agendu vedení spisové služby vykonávají.

Další informace

Jako účastník kurzu obdržíte CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání. V ceně webináře je nahrávka dostupná po dobu 3 měsíců, kterou můžete zhlédnout i opakovaně.

Program ONLINE webináře (10,00 – 11,30 HOD.)

Webinář se skládá ze 45 minutové přednášky a 45 minutové diskuse nad vašimi dotazy. 1 den před konáním webináře od nás obdržíte emailovou poštou internetový odkaz s veškerými instrukcemi pro přihlášení do naší virtuální seminární místnosti. 

 

Z obsahu webináře:

  1. Metodické a informační zdroje pro řádné vedení spisové služby: síť veřejných archivů v ČR a internetové stránky
  1. Základní postupy při správné implementaci archivní legislativy. Množství dokumentů lze zpracovat, pokud každý dělá to, co má.
  1. Základní životní cyklus dokumentu – od podatelny po spisovnu
  1. Řádné (správné) vyřazování dokumentů

Mgr. Jan Schwaller

Jan Schwaller vystudoval Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy obor historie – archivnictví a pomocné vědy historické. Působil nejprve jako dokumentátor ve Východočeském muzeu Pardubice, posléze pracoval jako odborný asistent v Archivu Národního muzea a v současnosti je vedoucím oddělení fondů městských podniků, institucí a fyzických osob Archivu hlavního města Prahy. Věnuje se předarchivní péči a spisové službě organizací zřizovaných hl. městem nebo městskými částmi. Na téma archivnictví a spisové služby publikuje a přednáší.

Online – živý přenos

Místo konání:

Živé vysílání je interaktivní online seminář, jehož přenos budete sledovat na svém PC, notebooku nebo tabletu - pohodlně ve vaší kanceláři nebo doma bez nutnosti jakéhokoli dojíždění. A nejen to. Budete moci klást lektorovi i své otázky. Je to technicky velmi jednoduché – informace, jak se připojit, obdržíte včas od našeho zákaznického servisu e-mailem.


Také doporučujeme