Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

DECHOVÁ CVIČENÍ A HRY 3. Motivační hry s dechem D echová cvičení zařazujeme často s logopedickým cvičením, ale i s dalšími doprovodnými činnostmi, jako je výtvarná výchova nebo hudební výchova. Ačkoliv dýchací cvičení a hry nejsou pro děti namáhavé, měly by být vhodně zařazovány, aby je „nezačaly nudit“. Záleží na pedagogovi či rodiči, jestli dítěti sdělí, že to či ono cvičení je důležité pro to, abychom správně dýchali, nebo pojme cvičení jako hru a její „záměr“ dítěti nesdělí. Když ale dítě bude vědět, proč konkrétní cvičení provádí, bude tím pravděpodobně jeho průběh i výsledek v pozitivním smyslu ovlivněn . Náměty na motivační aktivity a hry 1. Zamrzlé okno: Motivace – krátký rozhovor, jak vypadá zamrzlé okno, jestli někdy dítě „malovalo“ na okno. Vlastní aktivita – dítě drží kousek před ústy otevřenou dlaň (ta představuje zamrzlé okno), vyzveme dítě, aby se pokusilo rozehřát na okně kolečko, aby se podívalo ven. Téměř automaticky se ústa dítěte našpulí do písmene O, jazyk leží v ústech, širokou špičkou je opřený za spodní řezáky a rty jsou malinko předsunuté. Toto cvičení také výrazně podporuje správné nastavení artikulačního aparátu spolu s dechovou aktivitou a je tedy cvičením také logopedickým a je důležité pro nácvik zpěvu. 2. Obláček v misce: Motivace – asociace na slovo „obláček“, jaký je obláček, jakou má barvu, z čeho je – vycházíme z fantazie dětí. 3.6 MOTIVAČNÍ HRY S DECHEM Podpora správného nastavení artikulačního aparátu

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3