Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Kolektivní cvičení pro hlásku L VŠESTRANNÁ PÉČE O ROZVOJ JAZYKA A ŘEČI 7. Hra „na zpěváka/zpěvačku“ Ma l á A l enka si ráda na l ouce zazpíva l a a zatancova l a…  Otevřeme ústa, opřeme jazyk o horní dáseň a potom olizujeme zuby směrem dolů, pohyb sledujeme v zrcadle – přitom můžeme zpívat „la la la la“ (pokud nezvládáme pohyb a zpěv zároveň, provádíme zpočátku jen pohyb).  Zpíváme vzestupnou a sestupnou melodii na slabiky la, le, lu, lo, li nebo můžeme zazpívat libovolnou písničku (např. Kočka leze dírou) na tyto slabiky. Sluchové cvičení Poslouchej zvuk a najdi obrázek! Když si unavená A l enka sed l a pod ve l kou l ípu a zavře l a oči, s l yše l a spoustu zvuků od rybníka, a l e i neda l ekého l esíka…  rozvoj sluchového vnímání a obrazové představivosti  pomůcky: CD Zvuky zvířat (kohout, kráva, kočka, pes…)  Děti poslouchají jednotlivé zvuky zvířat z CD.  Dítě, které zvuk pozná, pojmenuje zvíře, které ho vydává, a vybere jeho obrázek. Poslouchej – ve kterém slově slyšíš L? A l enka i L áďa mě l i rádi zvířátka. O kterých zvířátkách jsme čet l i v příběhu? Která l esní nebo domácí zvířátka ještě znáte? (děti jmenují) Pozorně pos l ouchejte a řekněte, u kterých zvířátek s l yšíte ve jméně h l ásku L .  Cvičení paměti při jmenování zvířat z předchozího čteného či vyprávěného textu, rozvoj fonematického sluchu bez obrázků, procvičení správné výslovnosti hlásky L.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3