Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Kolektivní cvičení pro hlásku L VŠESTRANNÁ PÉČE O ROZVOJ JAZYKA A ŘEČI 7.  Slova:  z příběhu: motý l , čáp, žáby, te l átko  další zvířata: kráva, je l en, kočička, ho l ub, vče l a, zajíc, kuna, l aň, ovečka, pes, ose l , v l k…  Každé dítě dostane jedno slovo – název zvířete – úkolem je sluchem poznat, zda ve slově slyší hlásku L.  Uhodne-li správně, zda slyší ve slově hlásku L, může si vybrat správný obrázek zvířete a vložit ho do určené obruče (zelená obruč s písmenem L pro zvířata, která obsahují hlásku L, červená obruč pro zvířata, která neobsahují hlásku L).  Neuhodne-li správně, učitelka si obrázek zvířete ponechá.  Ke hře využijeme obrázky z předchozích nebo následujících her. Procvičování hlásky L ve slovech a větách Hra „malý – velký“ A l enka je ma l á, L áďa ve l ký – jako všechny věci a zvířata ko l em…  Procvičení výslovnosti hlásky L, vytváření zdrobnělin podstatných jmen, posílení slovního apetitu. Hra „na školku“  Děti si rozdělí mezi sebou obrázky malých a velkých zvířat (viz příloha č. 2), děti s malými zvířátky se odeberou na určené místo – „do školky“.  Velká zvířata představují rodiče, malá zvířátka představují jejich děti + jedno dítě představuje učitelku zvířátek.  Hra začíná přivítáním se zvířecí učitelky s rodičem zvířátkem: „Dobrý den, kdo to přiše l ?“  Odpověď rodiče: „Dobrý den, já jsem ve l ký l ev a přiše l jsem si pro ma l ého l víčka (já jsem ve l ká že l va a přiš l a jsem si pro ma l ou že l vičku apod.).“

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3