Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Moderní technologie při práci s předškolními dětmi PRAKTICKÉ POMŮCKY, NÁSTROJE A PROSTŘEDKY 9. V současné době jde o velice frekventovanou otázku. Toho, kdo je zapřisáhlým odpůrcem moderních technologií, vnímáme jako zpátečnického a konzervativního. Ti, kteří plně využívají PC, tablety, iPady a další zařízení, mají zase tendenci přeceňovat možnosti těchto technologií při stimulaci rozvoje dítěte. Podobně jako v mnoha jiných situacích lze konstatovat, že správná je zlatá střední cesta a zdravý rozum. Využití edukativně-terapeutických programů V moderní době existuje řada kvalitních programů určených pro rozvoj různých schopností a dovedností, ale i programů vytvořených pro cílenou terapeutickou práci. Cílem tohoto příspěvku není popisovat a hodnotit jednotlivé programy. Rovněž se nebudeme zabývat programy a jejich využitím při práci s lidmi s afázií, neurodegenerativním onemocněním, dysfagií, hlasovými poruchami atd. Jde spíše o úvahu, do jaké míry používat edukativně-terapeutické programy ve výchovně- -vzdělávacím procesu či při terapeuticko-léčebné práci s dětmi předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Dítě předškolního věku se učí především napodobováním a pozorováním. Pro svůj zdravý vývoj potřebuje zažít svět skrze pohyb, dotek, smysly, hru, komunikaci. To jsou hlavní „nástroje“ vedoucí k plnohodnotnému rozvoji dítěte předškolního věku. Pokud se tyto základní potřeby nasytí, je dítě připraveno pro následný zdravý vývoj. V dnešní době vnímáme zvýšený tlak na rozvoj intelektu dítěte a na hodnocení jeho znalostí. Na důležitost pohybu – zejména rovnováhy, hry, smyslů a komunikace – se do značné míry zapomíná. V textu se tedy budeme zabývat výhodami a nevýhodami moderních technologií při práci s dětmi předškolního věku, přínosem či negativy, jež s jejich užíváním souvisejí. 9.6 MODERNÍ TECHNOLOGIE PŘI PRÁCI S PŘEDŠKOLNÍMI DĚTMI Plnohodnotný rozvoj dítěte Akcent na důležitost pohybu

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3