Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Logopedická zahrada PROGRAMY A PROJEKTY 10. částečně reliéfní, částečně malované. Střecha je pokryta prkny a lepenkou. Podlaha není součástí stavby, je dlážděna dlaždicemi. Uzavíratelná část má posuvné dveře s kolečky a kolejnicí. Uzavíratelná část je zamykatelná na petlici se zámkem. Sloupy konstrukce jsou pomocí patek s jedním trnem kotveny do betonových základů. Popis jednotlivých ploch a jejich didaktické využití: a) Plocha A – Pusinky (FP4, FD3) Plocha A obsahuje pět plastických reliéfů úst ve značně zvětšeném měřítku, provedených z barveného laminátu. Ústa znázorňují postavení mluvidel při vyslovování hlásek. Tyto samohlásky jsou u nich také napsané. Dutiny úst jsou zabezpečeny pletenou síťkou. Rozvíjí:  jemnou motoriku;  koordinaci ruka–oko;  oromotoriku – artikulační cvičení;  lexikálně-sémantickou jazykovou rovinu (rozvoj slovní zásoby – slova začínající danou hláskou; slova, ve kterých není daná hláska). Námět na využití: Při vhození míčku do pusinky napodobí dítě postavení mluvidel dané hlásky. Posléze podle zadání tvoří slova podle významových okruhů, jež příslušnou samohláskou začínají (malé děti). Větší děti mohou uvádět například dopravní prostředky, kde se daná hláska nevyskytuje , starší školáci pak názvy měst České republiky, v nichž daná hláska je (rozvoj slovní zásoby, mluvní pohotovost). b) Plocha B – Zvukovody (FP5, FD4) Plocha B je dekorována reliéfem rozvětvené rostliny. Květy na jejích koncích jsou zároveň vyústěním zvukovodů – mobilních plastových hadic, které se nacházejí uvnitř domku a propojují vždy dva otvory. Rozvíjí:  sluchovou percepci – identifikaci směru zvuku;  fonematický sluch;  foneticko-fonologickou jazykovou rovinu (fixaci a automatizaci navozených hlásek).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3