Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Logopedická zahrada PROGRAMY A PROJEKTY 10. Náměty na využití:  Pro určení směru zvuku pedagog do jednoho otvoru šeptá onomatopoie (např. čičiči ) a dítě má určit, z kterého zvukovodu zvuk vychází. Posléze zvuk zopakuje.  Cvičení fonematického sluchu provádíme tak, že pedagog šeptá slova zvukově podobná (pil – byl) a dítě říká, zda slova jsou, či nejsou stejná, anebo je opakuje. c) Plocha C – Dechová cvičení (FP6, FD5) Stylizované květiny na ploše C jsou zakončeny prvky, které nějakým způsobem reagují na foukání – klasickými větrníky, zavěšenými balonky, zavěšenými magnety. Rozvíjí:  nádech;  délku, směr a sílu výdechového proudu. Námět na využití: Každé foukadlo má svůj cíl. Některé je zaměřeno na sílu výdechového proudu, jiné na směr nebo délku. Před nadechnutím je důležité vždy důkladně vydechnout a naučit se ovládat dechovou techniku. d) Plocha D – Puzzle (FP7) Dva reliéfy stromů na ploše D nesou na závěsech řadu vyřezaných tvarů (kolečka, úhelníky, hvězdy, nepravidelné tvary apod.). Pro každý tvar existuje na koncích větví stromů odpovídající lůžko. Rozvíjí:  hmatové vnímání;  zrakovou percepci;  jemnou motoriku;  koordinaci pohybů;  lexikálně-sémantickou jazykovou rovinu (rozvoj slovní zásoby – nadřazené pojmy atd.). Námět na využití: Dítě si prohlédne vyřezané tvary, pak mu zavážeme oči. Hmatem rozlišuje jednotlivé tvary a pokusí se je vkládat do správných otvorů. Tvary pojmenuje a s danými slovy tvoří věty jednoduché i souvětí.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3