Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Logopedická zahrada PROGRAMY A PROJEKTY 10. TERASY Jsou určeny ke hře, výuce i odpočinku. Jejich povrch je z příjemného protiskluzového materiálu. Návrhy na šablony pro hry vymýšleli žáci 1. stupně, byly vybrány tak, aby je bylo možné využívat pro rozvoj specifických potřeb dětí. Rozvíjejí:  hrubou motoriku;  jemnou motoriku;  koordinaci pohybů;  rovnováhu;  orientaci v prostoru;  zrakovou percepci;  kognitivní schopnosti (barvy, matematické představy, řeč ve všech jejích jazykových rovinách). Náměty na využití jednotlivých vzorů: a) Čtvercový rastr (FD8)  Do čtverců dle věku dětí umístíme předměty (5–10). Dítě se snaží zapamatovat si v určitém časovém limitu jejich umístění (zraková paměť). Po uplynutí časového limitu předměty odebereme a dítě poté umisťuje každý předmět na správné místo.  Po čtvercovém rastru předvedeme určitou krokovou variaci, kterou má dítě za úkol si zapamatovat a posléze ji co nejvěrněji předvést. b) Twister (FD9) Děti si rozdělí barvy. Každé si stoupne před „svou“ barvu a skáče po jedné noze po celé řadě (např. červených kruhů). Zároveň musí odříkat zvolený okruh slov (např. ženská jména). Co kruh, to jedno jméno. c) Šnek Hra na slovní druhy – házíme kamínkem do určitého čísla a podle čísla musíme vymyslet slovní druh (3 – zájmeno) začínající danou hláskou. Spoluhráči tvoří větu s příslušným slovem.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3