Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Logopedická zahrada PROGRAMY A PROJEKTY 10. g) Plocha G – Bludiště (FP9) Bludiště na ploše G je tvořeno reliéfem v síle desky. Šířka drážky umožňuje sledovat cestu bludištěm buď prstem, nebo ukazovátkem. Východy z bludiště ústí u reliéfů zvířátek a rostlin, které se dají tematicky propojovat. Rozvíjí:  jemnou motoriku;  koordinaci ruka–oko;  kognitivní funkce (logická úvaha, mluvní pohotovost). Námět na využití: Dítě rozloží slovo, k němuž dospělo logickou úvahou, na slabiky či hlásky. U hlásek určuje, zda jde o samohlásky, nebo souhlásky, a jaké. Ke slovům tvoří rýmy. h) Plocha H – Pískoviště Plocha H je nejmenší z ploch a je umístěna vodorovně směrem do pískoviště. Slouží tedy jako herní stolek pro hry s pískem, proto jsou i dekory květin na její ploše opatřeny otvory různých rozměrů, aby mohly fungovat jako sítka. Rozvíjí:  hmatové vnímání;  jemnou motoriku;  zrakové vnímání. RELAXAČNÍ SÍTĚ (FD7, FP10) Relaxační sítě jsou vyrobeny z polyamidového lana a mohou být trvale umístěny venku. Mohou být pohyblivější – sítě s břevnem, kotvené vždy na dvou sloupech, nebo fixovanější – síť kotvená na čtyřech sloupech. Sítě i sloupy lze barevně upravit tak, aby byly zajímavě využitelné pro hru. Slouží jako prostor pro relaxaci, vzdělávání, ale i rozvoj komunikačních dovedností (čtení, poslech, reprodukci přečteného).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3