Logopedárium od A do Ž – ukázka prémiové verze

Hry a cvičení na rozvoj motoriky mluvidel MOTORICKÁ A GRAFOMOTORICKÁ CVIČENÍ 5. (Věk 5–6 let, expresivní, středně těžká VD) O bratnost motoriky mluvidel navazuje na obratnost v hrubé i jemné motorice, a hlavně na obratnost ruky při grafomotorice. Cvičení motoriky mluvidel by měl určovat klinický logoped. Jedním z hlavních příznaků u expresivní vývojové dysfázie je právě velká neobratnost pohybů v celé orofaciální oblasti. Automatické pohyby se daří lépe než cílené volní pohyby, jež představují značný problém. Takovéto dítě by mělo být v péči klinického logopeda, který hned při vstupní prohlídce zjišťuje, zda pohyblivost jazyka není z nějakého důvodu omezena. Při snížené pohyblivosti jazyka doporučí klinický logoped další odborná vyšetření a případně zákroky. Procvičují se i další oblasti:  porozumění řeči – pojmům, slovním spojením, souvětím;  mluvní stereotypy – aktivní slovní zásoba, správná slovní spojení, jednoduché věty;  verbální paměť;  zrakové vnímání;  jemná motorika;  pozornost;  nápodoba pohybů;  výdrž a dokončení činnosti. Prostorové nároky: třída Vhodné aktivity, které je dobré v tomto věku s dítětem cíleně nacvičovat: Předpokládám, že žvýkání se zavřenými ústy, nosní dýchání, smrkání a foukání se již nacvičilo. Pakliže tomu tak není, vyhledejte popis těchto cvičení na rozvoj motoriky mluvidel ve věku 3–4 roky. 5.8 HRY A CVIČENÍ NA ROZVOJ MOTORIKY MLUVIDEL

RkJQdWJsaXNoZXIy MTE4OTQ3